Slik holder du hjemmetreningen i gang
DuppedingserLivsstil

Slik holder du hjemmetreningen i gang

I disse koronatider, der vi har plenty av hjemmetid, har vi blitt blitt flinke til å kose oss. Treningssenterne er stengt ned, men fortvil ikke, nyttårsforsettene trenger ikke gå i vasken av den grunn. Man kan fint holde seg i form i sin egen stue, eller hvor det måtte være, man må bare sette gang og ha en plan.

Trendy alternativ

Hjemmetrening er blitt mer og mer populært. Det er mindre tidkrevende og du trenger verken å kjempe mot dørstokken, tenke på hva du må ha med i treningsbagen eller hva du skal ha på deg av treningsklær.

La deg inspirere av de utallige øvelsene du finner på nettet eller i din favoritt app, sett på treningslisten fra Spotify på full guffe og la deg rive med så svetten siler du også. 

Riktig utstyr gir flere muligheter

Med innkjøp av treningsutstyr vil du utvide øvelsesbanken din. Dette innlegget inneholder derfor tips til utstyr som kan brukes til hjemmetrening. 

  1. Casall treningsstrikk, Intersport 299,-
  2. Casall manualer 3x4kg Intersport 499,-
  3. Kettlebell soft 8kg, Intersport 549,-
  4. Asaklitt treningsmatte, Clas Ohlson 270,-
  5. Casall balanseball, Intersport 1299,-
  6. Casall skumrulle, Intersport 299,-
  7. Casall Power Grip, Intersport 149,-
  8. Casall Flex Band hard, Intersport 199,-
  9. Casall Rock Ring, 2 kg, Intersport 549,-
  10. Casall Gym ball 80cm, Intersport 349,-

Søk etter inspirasjon

Med egen kroppsvekt og et utvalg av dette utstyret kan du nå langt med eget treningsopplegg hjemme. Vær kreativ og søk etter inspirasjon på nettet! For eksempel kan du google ”training with bands”, og få velge og vrake blant spennende øvelser med strikk. Er du usikker på hvordan du skal bruke en kettlebell? Det finnes utallige artikler og videoer både på YouTube og med et Google-søk.

Lag en treningskonkurranse

Hold motivasjonen oppe med en treningskonkurranse

Har du et innebygd konkurransegen i deg kan det være smart å starte en treningskonkurranse med en likesinnet. En venn, bror eller kollega kan hjelpe deg til å holde treningen i gang over tid. Om du bruker appen MapMyRun (tidligere Endomondo) får du et lite varsel hver gang de andre har trent, og det kan gi deg det lille ekstra pushet du trenger for å ta løpeturen eller treningsøkten i dag i stedet for å utsette til i morgen.

Slik gjør du det:

  • Last ned appen MapMyRun (Apple Store / Google Play)
  • Legg til din venn i vennelisten i appen og opprett en utfordring (dere kan være flere)
  • Utfordringen (konkurransen) kan feks være å logge flest treningsøkter i løpet av en periode fra dato x til dato x.
  • Bli enige om regler for hva som er en treningsøkt. Feks: En treningsøkt ikledd treningsklær på minimum 30 min høy intensitet eller 60 min moderat intensitet. Gåturer til og fra bussen osv teller ikke som trening.
  • Avtal en vinnerpremie for å gjøre det litt ekstra gøy.

Lykke til – hjemmetrening er gøy!


Kilder: Klikk.no 
Skrevet av: Anki Willadsen for Torvbyen

Alle produktene finner du i Torvbyen.

x